Ostemplowano, czyli pieczątka firmowa

Pieczątka jest niezbędnym elementem zarówno w instytucji publicznej, jak i przy prowadzeniu własnej działalności gospodarczej. I choć brak jest regulacji prawnych narzucających obowiązek posiadania pieczątki firmowej, warto ją mieć. Jest bowiem świetnym narzędziem marketingowym, a ostemplowane dokumenty koperty zyskują na profesjonalizmie.

Może się jednak zdarzyć i tak, że pieczątka firmowa może być wymagana podczas rejestracji firmy w Urzędzie Skarbowym. Dlatego zamiast zastanawiać się, czy – lepiej pomyśl, jaką pieczątkę wybrać.

Jaka najlepsza?

Przede wszystkim taka, która będzie odpowiadała profilowi twojej działalności. Na rynku dostępny jest niezwykle szeroki asortyment, z łatwością więc można znaleźć coś idealnie dopasowanego dla siebie. Dostępne są kolorowe pieczątki oraz utrzymane w stonowanych barwach. Duże lub niewielkie, kieszonkowe, które sprawdzą się szczególnie podczas podróży służbowych.

Warto też przy tym pamiętać, iż tania pieczątka nie musi oznaczać sztampowego wyglądu i ukrytych opłat.

Najlepszym rozwiązaniem może być jednak pieczątka na zamówienie, według własnego wzoru. Pozwala na zaprojektowanie własnej treści i wybór wzoru odbicia. Projekt można zobaczyć przed końcową realizacją, co daje możliwość naniesienia ewentualnych zmian. Jeśli więc cenisz sobie indywidualność twojej firmy, zainwestuj właśnie w taką pieczątkę. Szczególnie, że zamówienie można złożyć online. Wyrób jest szybki.

Ważny jest także dobór tuszu do pieczątek. Najlepiej, by był uniwersalny, ale wysokiej jakości, z dużą zawartością pigmentu. Tusz doskonale sprawdzi się podczas uzupełniania poduszek wymiennych w pieczątkach typu trodat, colop, wagraf. Uzupełnia się go, wlewając kilka kropel do otworów w oprawie albo bezpośrednio na materiał odbijający tusz. Należy zachować ostrożność przy uzupełnianiu tuszu, by jego nadmierna ilość nie ubrudziła dokumentów podczas używania.

Pieczątki firmowe

Pieczątka firmowa powinna być elegancka i treściwa, wyrazista i czytelna. Wprawdzie jej treści nie narzuca żadna ustawa i samemu zadecydować, co się na niej znajdzie, to jednak należy pamiętać o kilku elementach. Muszą się tam znaleźć dane osobowe właściciela firmy oraz jej adres. Niezbędny jest również numer NIP, można dodać też regon oraz numer BDO (jeżeli firma takowy posiada). Dane kontaktowe (telefon, adres e-mail, strona www) są informacjami opcjonalnymi, choć mogą znacznie ułatwić kontakt z przedsiębiorcą. Pozwoli także na identyfikację firmy, dlatego warto i takie dane na pieczątce umieścić.

Pieczątka z logo będzie dodatkowym elementem reklamy firmy, dobrze więc zadbać, by i jego nie zabrakło na tego typu wizytówce firmy.

Pieczątki lekarskie i inne specjalistyczne

Trochę inaczej rzecz ma się w przypadku kilku grup specjalistów, gdyż u nich występuje obowiązek posiadania własnej pieczątki. Dotyczy to lekarzy i weterynarzy, pielęgniarek i położnych, diagnostów laboratoryjnych, ale także instruktorów i wykładowców szkół nauki jazdy.

Pieczątka lekarska powinna być wykonana z należytą starannością i dbałością o szczegóły. Jej treść determinuje uchwała Naczelnej Rady Lekarskiej – obok imienia i nazwiska musi na niej widnieć tytuł zawodowy oraz numer prawa do wykonywania zawodu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *