Jak skutecznie monitorować i optymalizować sprzedaż?
Obecnie samo posiadanie konkurencyjnej usługi lub produktu nie wystarcza, aby skutecznie pozyskiwać nowych klientów i osiągać dobre wyniki sprzedaży. Proces ten zależy od wielu różnych czynników, których liczba stale rośnie. Do kluczowych aspektów podnoszących efektywność działalności handlowej należy korzystanie z odpowiednich narzędzi monitorujących, pozwalających jednocześnie na optymalizację sprzedaży.
Wspieranie procesu sprzedaży
Jednym z najlepszych narzędzi monitorujących sprzedaż jest Sellizer. Rozwiązanie to opracowane zostało specjalnie z myślą o handlowcach, dla których bardzo istotne znaczenie ma docieranie do klientów. Sellizer niweluje niepewność dotyczącą czynności wykonywanych przez odbiorców, a konkretnie faktu otwarcia i przejrzenia przesłanej oferty. Narzędzie to wspiera proces sprzedaży poprzez precyzyjną analizę, dzięki której zrozumieć można specyfikę przeglądania ofert przez klientów oraz zadecydować o słuszności podejmowanych działań. W ten sposób da się efektywnie ulepszać oferty, a tam samym poprawiać proces sprzedaży i osiągać lepsze wyniki.
Monitorowanie ofert Sellizer
Działanie narzędzia Sellizer opiera się na prostych zasadach. Po przesłaniu oferty, handlowiec otrzymuje powiadomienie w przypadku otwarcia jej przez klienta. Za pomocą szczegółowych statystyk można sprawdzić, jak długo odbiorca przeglądał ofertę, które elementy przykuły największą uwagę oraz jaka treść została następnie przekazana dalej. Wiedza ta pozwala na znaczące usprawnienie ofert, np. poprzez usunięcie nieczytanych stron lub zmianę ich kolejności. Wspieranie procesu sprzedaży odbywa się kompleksowo, ponieważ handlowiec może wykorzystać zdobyte informacje podczas rozmów z klientami – skupienie się na kwestiach naprawdę interesujących odbiorców sprawi, że docenią oni konkretne podejście oraz próby spełnienia ich oczekiwań.
Optymalizacja procesu sprzedaży
Monitorowanie ofert Sellizer znacząco zwiększa szanse sprzedażowe. Według branżowych badań kontakt z klientem w ciągu kilku minut od otwarcia ofert podnosi prawdopodobieństwo domknięcia transakcji nawet kilkukrotnie. Możliwość wysłania oferty do kilkuset osób równocześnie pozwala na przeprowadzanie selekcji bazy, a tym samym przekazywanie do działu sprzedaży wyłącznie najpewniejszych leadów. Optymalizacja procesu sprzedaży odbywa się także za sprawą automatyzacji, a konkretnie follow-upów wysyłanych z firmowej skrzynki bezpośrednio do klienta – handlowiec nie musi robić tego osobiście, aby otrzymać powiadomienia o otwarciu oraz statystki.