Czy warto wykorzystywać powiadomienia web push do działań marketingowych?
Powiadomienia push to bardzo popularne narzędzie marketingowe, które zdobywa coraz większą rzeszę zwolenników. Pozwala stronom internetowym i aplikacjom na wysyłanie alertów związanych z ofertą lub ciekawymi artykułami. Cele notyfikacji mogą być różne, jednak prawidłowo skonfigurowane narzędzie potrafi zapewnić wiele korzyści. Co jeszcze dają powiadomienia push?
Czym są i jak działają powiadomienia web push?
Najprościej mówiąc, notyfikacje to małe okienka pojawiające się w rogu strony internetowej z prośbą o wyrażenie zgody na otrzymywanie powiadomień. Odbiorcom będą wyświetlane treści wraz z przekierowaniem do strony docelowej. Powiadomienia push mogą zawierać tekst lub tekst i grafikę. Wszystko zależy od celu kampanii i konfiguracji narzędzia. Co istotne, użytkownik otrzymuje również powiadomienia, gdy strona internetowa jest zamknięta. Wiadomości push działają zarówno na desktopach, jak i urządzeniach mobilnych.
Skuteczność powiadomień push
Wysoki poziom porzuconych koszyków? Niski poziom konwersji z dostarczonych komunikatów? Z powiadomieniami push to nie problem! Doskonale wspierają inne narzędzia marketingowe, stając się poważną konkurencją dla tradycyjnych newsletterów. Wiadomości push są narzędziem ukierunkowanym na zwiększanie sprzedaży, angażowanie użytkowników oraz budowanie wartościowej bazy subskrybentów. O skuteczności powiadomień decydują między innymi spersonalizowane wiadomości. W łatwy sposób można łączyć grupy użytkowników o tych samych preferencjach oraz określać najlepszy czas wysyłki komunikatów, by uzyskać najwyższe CTR.
Powiadomienia push a newslettery
Powiadomienia push to bardzo elastyczne narzędzie. Wysyłkę można planować z wyprzedzeniem, ustalając datę i godzinę oraz dobierając grupę odbiorców (a nawet wykluczając). Co więcej, wyrażenie zgody na otrzymywanie notyfikacji jest bardzo proste dla użytkownika – nie ma konieczności potwierdzenia subskrypcji za pomocą maila. To wszystko sprawia, że narzędzie wzbudza większe zaufanie wśród użytkowników niż wiadomości przesyłane e-mailem.